Game in the City: Connecting the Dots

De Dutch Game Awards

Tweedaags congres Game in the City is de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor de Nederlandse game-industrie. Voor de vierde editie die op 24 en 25 november jl. plaatsvond, werd Lola&co aangetrokken voor de communicatie rondom het evenement: onderhoud en content voor zowel de Nederlands- als Engelstalige websites, huisstijlbewaking, social media, drukwerk en publiciteit.

Tijdens Game in the City delen diverse nationale en internationale keynote speakers hun visie en ervaringen op het gebied van game-ontwikkelingen, gametechnologie en mogelijke toepassingen in het bedrijfsleven en de zorg. Daarnaast kunnen verschillende workshops worden gevolgd, is er de mogelijkheid om nieuw gametalent te scouten en kunnen bedrijven zich presenteren en netwerken tijdens de Trade Fair. ’s Avonds worden, tijdens een luxueus diner, de Dutch Game Awards uitgereikt, de belangrijkste prijzen in de Nederlandse game-industrie.

Projectcoördinatie
Voor het evenement verzorgde Lola&co de projectcoördinatie en teksten voor diverse communicatiemiddelen, zoals leaflets, advertenties en het programmaboekje. Daarnaast werden zowel de Engels- als Nederlandstalige websites up to date gehouden. Nieuw dit jaar was de focus op social media. Zo werden volgers gecreërd voor de Twitteraccount en Facebookpagina van Game in the City om een zo groot mogelijk bereik voor de content te krijgen en verzorgde Lola&co het beheer van de gelijknamige LinkedIn groep.

Publiciteit
De doelgroep voor Game in the City is vrij breed en divers. Zo moest de nieuwsvoorziening worden afgestemd op zowel onderwijsinstellingen en studenten op het gebied van gaming en nieuwe media, bedrijven met interesse in de mogelijkheden van nieuwe media, bedrijven en zelfstandig professionals werkzaam in de game-industrie als  diverse doelgroepen binnen zorginstellingen. Bij elk van deze subdoelgroepen zijn meerdere nieuwsinsteken bedacht om de verschillende aspecten van Game in the City uit te lichten. De ene keer is dat de uitreiking van een speciale award voor games in de zorg, de andere keer de toename van zakelijke toepassingen van games. Naast een groot aantal persberichten gericht op online media, publieksbladen, dagbladen en vakbladen, werden bezoekers van eerdere edities en andere relaties op de hoogte gehouden via nieuwsbrieven.

Een greep uit de gerealiseerde publicaties:

   

   

   

   

   

    

    

 

 

 

Laat van je horen

*