Sophie de giraf is jarig!

 

Een tijdje geleden vierde Sophie de giraf haar 50e verjaardag. Een mooi moment om een bijzondere actie te bedenken waarmee we het populaire girafje goed in de spotlights kunnen zetten.

Al ruim 50 jaar is Sophie de giraf het lievelingsspeelgoed van vele baby’s en dreumesen en wereldwijd hebben meer dan 50 miljoen baby’s met het populaire girafje gespeeld. Ter gelegenheid van de 50e verjaardag van dit populaire babyspeeltje bracht fabrikant Vulli niet alleen een speciale jubileumversie van Sophie de giraf uit, ook werd een zeer exclusieve oplage met blanco girafjes vervaardigd. Samen met opdrachtgever Kleine Giraf wist Lola&co 20 van deze blanco exemplaren te bemachtigen om in Nederland een bijzondere actie te organiseren onder het mom van ‘een halve eeuw hip’.

Speciaal voor deze actie ging Lola&co een samenwerking aan met mediapartner Fabulous Mama. Vervolgens werden verschillende modeontwerpers en BN’ers met stijlgevoel gevraagd om, als ode aan Sophie de giraf, een nieuwe outfit voor het girafje te ontwerpen.

Het resultaat mocht er zijn: 17 ware kunstwerkjes van de hand van styliste Danie Bles, presentatrice Vivian Slingerland, graffiti artiest FAKE en modeontwerpers als Sjaak Hullekes, Van Markoviec, Rianne de Witte, Marije de Haan, Marloes Blaas, Jan Boelo, Winde Rienstra, Dennis Diem en Sarena Huizinga. Daarnaast mochten ook lezeressen van Fabulous Mama een eigen ontwerp insturen, waarvan de drie mooiste designs ook daadwerkelijk werden uitgevoerd. De 20 designer girafjes werden vervolgens online geveild voor Orange Babies.

Niet alleen zorgde deze sympathieke actie voor een mooie donatie aan het goede doel, maar ook een ‘hippe’ impuls ten aanzien van de merkbeleving van Sophie de giraf, een hoge betrokkenheid onder de doelgroep jonge moeders én meerdere mooie mediamomenten:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laat van je horen

*