Tevreden klanten als ambassadeurs

BeteS biedt bedrijven totaaloplossingen op het gebied van printprocessen en documentstromen, ook ‘document solutions’ genoemd. Om BeteS mooie content te bieden die meer traffic naar de website zou genereren, ging Lola&co een samenwerking aan met communicatiebureau Zinnenprikkelend.

Lola&co en Zinnenprikkelend besloten om voor BeteS storytelling toe te passen, een mooie vorm van content die veel beleving aan een merk kan koppelen. BeteS heeft immers veel tevreden klanten, maar vrijwel niemand -behalve BeteS- hoort hun enthousiaste verhalen. En dat terwijl zij juist de best mogelijke ambassadeurs zijn. Een samenwerkingsverband tussen Zinnenprikkelend en Lola&co was snel georganiseerd om tot de uitwerking van een aantal interessante praktijkcases te komen. Elke case wordt verteld via een aantal miniblogs. Lezers die graag de volledige case krijgen toegestuurd, krijgen deze in ruil voor het achterlaten van hun bedrijfsgegevens en e-mailadres. Na het plaatsen van elke miniblog worden klanten erop attent gemaakt via de social media kanalen en nieuwsbrief van BeteS. 

BeteS benaderde daarop tevreden klanten om hun medewerking aan dit project te vragen. Na een uitgebreide selectie op inhoudelijk verhaal en diversiteit werd een aantal van hen vervolgens benaderd voor een afspraak. 

Tijdens deze afspraken nam Lola&co de teksten voor haar rekening en interviewde de geselecteerde klanten. Deze interviews werden vervolgens uitgewerkt tot een totaalcase, een aantal miniblogs en korte statements ten behoeve van social media. Zinnenprikkelend zorgde voor bijpassende fotografie, de digitale opmaak van de cases en miniblogs en verspreiding van alle content via website, social media en nieuwsbrief.

Voor veel van deze klanten, die normaal werkzaam zijn in juridische functies of accountancy, was het natuurlijk geen dagelijkse kost om geïnterviewd en gefotografeerd te worden. Maar door het creëren van een informele sfeer wist ieder toch een goed beeld te geven van het doorlopen traject en het uiteindelijke gewenste resultaat van hun persoonlijke optimale document solution.

Het resultaat: door een goede spreiding van de miniblogs resulteerde de samenwerking in een maandenlang goed bezochte website, vooral dankzij de doorkliks via de korte blogintro’s in de goed gelezen nieuwsbrief van BeteS. En natuurlijk mooie content op de website, die een stuk beleving en verdieping toevoegde aan de verder veelal vrij technische informatie op Betes.nl.

Laat van je horen

*